Naujienos

Sėkminga komunikacija prasideda atsakius į teisingą klausimą

2014 11 13
Sėkminga komunikacija prasideda atsakius į teisingą klausimą

Kaip norite, kad jus suvoktų visuomenė? Ir kaip iš tiesų esate suvokiami? Nuo šių dviejų klausimų prasidėjo NVO Programos Lietuvoje organizuoti komunikacijos mokymai, į kuriuos dvi dienas (2014 lapkričio 11 ir 12 d.) rinkosi antrajame kvietime finansuotų projektų koordinatoriai ir komunikacijos vadovai. 

Pasirodo būtent šie iš pirmo žvilgsnio labai paprasti klausimai tampa kertiniais pradedant sėkmingą komunikaciją. „Internetinis puslapis, paskyra socialiniame tinkle tai nėra tik puslapis ir tik paskyra - tai jau yra organizacijos veidas“ – teigia ilgametę patirtį turintis žurnalistas Artūras Račas. 
 
„Daugelis nevyriausybinių organizacijų Lietuvoje rūpinasi labiausiai pažeidžiamų žmonių teisėmis ir socialine gerove, tačiau komunikacija dažnai lieka antroje vietoje. Trūksta laiko, žinių ir lėšų - pastebi NVO Programos Lietuvoje komunikacijos vadovė Jovita Valeikaitė -tačiau šiuolaikiniame pasaulyje be teisingos ir sėkmingos komunikacijos iškyla reali grėsmė organizacijos reputacijai.“ Taigi šie komunikacijos mokymai buvo surengti neatsitiktinai ir susitikimas su projektų vykdytojais nebuvo tik teorinis. 
 
Prieš mokymus nepriklausomas žurnalistas Artūras Račas drauge su NVO Programos komunikacijos vadove Jovita Valeikaite atidžiai peržiūrėjo visų organizacijų internetinius tinklapius, išanalizavo labiausiai matomą (pirmuose google paieškos puslapiuose) esančią, su organizacijos vardu susijusią informaciją. Konkretūs gerieji pavyzdžiai ir dažniausiai pasitaikančios klaidos tapo atspirties tašku komunikacijos mokymuose.
 
Kaip teisingai formuluoti žinią, kuri išeina iš organizacijos, kaip ją perduoti, kaip įtakoti, kad žinia būtų suprasta teisingai ir pasiektų tikslą? Į visus šiuos klausimus buvo atsakoma per konkrečius pavyzdžius.
 
Komunikacija - sudėtingas procesas, kuriame veikia įvairios jėgos ir norint, kad ji būtų sėkminga reikia įvertinti labai daug veiksnių. Tačiau pradėti reikia nuo labai paprastų klausimų: kas aš esu? Ką aš veikiu? Kas man rūpi ir kam aš esu svarbus? Tik atsakius į šiuos klausimus, galima pradėti sėkmingą organizacijos  komunikaciją.  „Tai kaip sudėtinga mašina, apie kurią reikia daug žinoti – teigia Kęstutis Gečas, daug metų vadovaujantis viešųjų ryšių ir reklamos agentūrai, - bet pradžioje svarbu išmokti ją vairuoti. Keisti tepalus ir lįsti po kapotu galima bus vėliau“. 
 
Taip pat mokymuose daug dėmesio buvo skirta efektyviems komunikacijos kanalams, kurie šiandien yra nemokami (arba lengvai uždirbami), pvz. informaciniai portalai, socialiniai tinklai ir tinklaraščiai.